Wednesday, November 11, 2009

again?

again n again n again?

'K la klu kau nk cm tu.. Aku akn lpas kn kau.. Aku x blh nk wtpa.. pasni aku mls nk kpel2 dgn sype2.. Aku nk rhat dlu.. Aku dh bsn kpel ptos.. kpel ptos.. Aku dh byk skit hti.. Knapa ea blh jd cm ni.. K la wani.. Aku doakan u bhagia.. Jge dri kau baek2.. jgn nakal2 ea.. K askum.. Bye~ Wani....'

dah la..ble la nak taubat kan?lalalala..aq pon dah pnt la hdp mcm ni..aq memang ske sangat cari pasal kan?hahahaha..tu ayat last dia ngn aq..SAH,SINGLE~~

azam untuk akhir tahun+2010, xkan couple2 lagi.. >.<

T.T

2 comments:

BATU BERSURAT said...

Assalamualaikum.

Hmmm...ni betul-betul bagus ni! Awal2 dah prepare azam untuk 2010. Semoga azam tu dapat dilaksanakan dengan baik. Perkara yang baik, kalau disertai azam yang kuat, insyaallah tuhan bantu.

Cumanya dalam hal bercinta, itu fitrah setiap manusia. Semua tak boleh lari dari memiliki perasaan tu. Bezanya, ada manusia yang dapat mengawalnya dengan baik dan ada pula yang berekspresi pelbagai dalam melayani fitrah dan naluri tu.

Rata-rata ramai yang akan mengambil jalan mudah, iaitu melayani fitrah tersebut. Maka lazimnya hal yang akan berlaku ialah wujudnya couple (kapel :D). Ini kerana ia lebih "menyeronokkan" dan "mengasyikkan" berbanding dengan menyerahkan perasaan tersebut kepada ALLAH.

Namun kesan akibatnya nyata jelas. Yang berkapel, sering menjadi mangsa sebelah pihak. Lazimnya perempuan!

Manakala yang menyerahkan cintanya kepada Allah, selalunya akan bertemu cinta sejati. Kenapa hek? Sebab Allah lah yang hadirkan cinta dalam diri kita. Bahkan Allah maha tahu siapakah PILIHAN terbaik dalam RAHSIA Allah. Kita sebenarnya kena mohon agar lamunan cinta kita pada seseorang tidak menelan kewarasan hati dan ketajaman akal. Sebab tu orang yang bercinta tak nampak dunia lain melainkan yang indah saja. Peliknya bila dah terhantuk, baru tergadah... Rata-rata macam tu.

Tak apa Wani, kalau kita nak jodoh yang baik, Allah dah janji Dia akan bagi. Syaratnya, kita kena tunjukkan pada Allah kesungguhan kita padaNya. Macam Wani mintak duit kat mak, selagi tak bersungguh mak pedulik hapa...tak gitu?!

Saya doakan Allah permudahkan urusan Wani dan keluarga, dilindungi Allah dari segala fitnah dan diberikan jodoh yang terbaik disisi Allah.

Wassalam

wani said...

Waalaikumussalam ustaz..
huaaahhh..terharu lak ust sanggp taip panjang2 untuk ana..
InsyaAllah,ana mmg azam btol2 la ni..terasa diberi motivasi scara free..
thank you soo much la..agak2 lupa daratan,ana akan baca balik apa yang ust tulis ni.. >.<

Wassalam~