Wednesday, November 18, 2009

radio?


IKIM.FM
(link)

IKIM rentak muzik terkini hah?
IKIM lebih hangat daripada biasa?
IKIM the hottest music?


No No No.. sama skali tidak..

Institut Kefahaman Islam Malaysia Institute Of Islamic Understanding Malaysia

Yeah..bukan nak menunjuk..aku penah dengar hmpir smua rangkaian yang ada kat Malaysia ni taw..huhu.. Dari yang English ke Melayu, Cina, India je xpnh lagi.. ^.^

HOT FM?
ERA?

FLY FM?
HITZ. FM? (HITZ CHANNEL 705 (ASTRO)
SINAR FM? (Parenz ku yang layan)

Apa lagi? hmpir smua aku bantai dengar.. 'MUSIC IS MY LIFE' pnah ku jadikan bnda tu sbagai 'tema' hidupku.. 'KONONNYA' >.< tapi skarang.. jeng jeng jeng.. yang menenangkan ku ktika ku gelisah, hati panas, bkak je la radio yang ada kat dlm bilik tu, pastu baring.. SURE tenang beb..

'DAHI MENCECAH KE SEJADAH'

wallah beb!! GEMPAKZ punya~ memberi keinsafan wa cakap lu.. dgn 'sound efek' dia kan.. slalu lepas azan maghrib gtu ar..tp biasanya lps azan ada bacaan Al- Quran dlu.. :)

yang pnting, mmg bez la.. nasyid dia, pergh..lagi ar jangan cakap, Gempak! lagi klau ada zikrullah..doa taubat..huaaaahh.. TT.TT BERJURAI klau menghayati..

satu je klau ada slot ARAB..wakaka..satu hapeh aku xpaham..huhu..
mula dgr radio ni sjak bln 6 kot..baru kenal, n start dengar. kawan aku kat Maahad yang knlkan kat aku..Mekasih kat dia gak lorh.. =.="

Klau korang rasa dah lama x pergi ceramah pape, dengar je radio ni dah cukup memadai aku rasa.. LENGKAP lorh..alamak..mmperkenalkan ni.. Muahaha..sbb nya obses sangat..satu hari xdgr radio mcm xlengkap hidup..huh? yang blom pnh dgr, cbe la.. aku jamin korang msti insaf pnya.. >.<

eh, tapi aku xde ar smpai xdgr radio lain.. klau msok kreta dgr Hot Fm biasanya.. ^.^ tp klau sape brani cuit radio dlm bilik tu mmg aq jerit la..hehehe.. jadinya, xde sorang pon yang akan kcau.. (kat rumah aku seorang kakak yang 'garang' lorh) ksian adik2 aku..

wassalam~

1 comment:

BATU BERSURAT said...

Semua pancaindera yang Allah pinjamkan memiliki kehebatannya tersendiri. Setiap kali disalah guna, akan berlaku sedikit kerosakan kecil (susut nilai). Tapi bila diguna untuk perkara ibadah atau yang mendekatkan diri kepada Tuhan, ia akan semakin tajam atau semakin baik!

Malah bila selalu digunakan untuk tujuan kebaikan, setiap pancaindera akan saling berhubungan dan sangat berkesan. Sampaikan ada si buta yang berjalan dengan berpandukan mata hati, kerana menurutnya pandangan mata hati lebih terang dari pandamngan mata kasar bila ia suci dan terpelihara.

Hmmm... bila telinga dengar benda baik, tapi hati tertutup, tak jadi apa. Tapi kalau hati yang bersih, dengar kalimatullah, terasa luluh hati, nak terhambur air mata keinsafan...

Moga Allah pelihara hati kita dari dirosakkan oleh anasir jahat disekeliling kita.

Wassalam!